مقالات اخیر

سامانه دیدبان

سامانه دیدبان(سامانه کنترل ناظران و مدیریت پروژه ها) راهکاری است جهت بهبود مدیریت و سهولت در اجرای روند نظارت، همچنین رهیافتی جهت شفافیت رفتاری پیمانکاران و مشاورین می باشد.

19:29 1401/8/13 1691

بانک اطلاعاتی PostgreSql و ویژگی های خارق العاده آن

PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

10:17 1401/6/31 1316

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 1319

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 1349

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 1415

برچسب ها

فناوری
نرم افزار
اندروید

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

 

مواردی که در فیش حقوقی آنلاین می توان مشاهده نمود به شرح ذیل می باشد:

حقوق پایه:

اولین موردی که برای تعیین حقوق کارکنان مورد توجه قرار می گیرد، تعیین حقوق پایه است که به صورت سالانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این کار توسط شورای عالی کشور انجام می‌شود.

شورای عالی متشکل است از دولت، نماینده کارفرمایان و کارگران، که پس از تعیین حقوق پایه ، آن را به دیگر واحدهای اقتصادی اطلاع می‌دهند.

شایان ذکر است که همه شغل‌ها حقوق پایه ندارند و گاهی اوقات قراردادی بین کارکنان و کارفرمایان صورت می‌گیرد که در این قرارداد مبلغی به صورت توافقی انتخاب می‌شود که برای مثال می‌توان به پرداخت دستمزد به شکل ساعتی، هفتگی، ماهانه یا سالانه اشاره نمود.

بررسی و انجام محاسبات مربوط به مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان

یکی دیگر از مواردی که در زمان پرداخت حقوق به کارمندان مورد توجه قرار می گیرد، این است علاوه بر مبلغ خالص، مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان نیز بررسی می شود. از همین جهت حسابدار سازمان باید طبق قوانین وزارت کار مزایای یک کارمند را مورد بررسی قرار دهد.

 از جمله مزایایی که می‌توان مورد توجه قرار داد، می توان به مواردی چون حق مسکن، حق اولاد، حق بن، حق سنوات، عیدی و پاداش، عائله‌مندی، خواروبار، پاداش‌ها، عیدی‌ها، حق ماموریت و … اشاره نمود. البته دقت داشته باشید که برخی از این موارد زمانی به شما تعلق می‌گیرد که متاهل یا صاحب فرزند شوید.

مزایای مستمر تاثیرگذار بر حقوق و دستمزد:

مزایای مستمر از جمله مزایایی به حساب می‌آیند که به صورت نقدی یا غیر نقدی برای کارکنان در نظر گرفته می‌شوند. برای مثال می‌توان به مواردی چون اتومبیل، بن تهیه مواد غذایی و پوشاک، سبدهای کالا و … که از جمله مزایای مستمر غیر نقدی و مواردی چون حق ایاب و ذهاب، حق کشیک و حق مسئولیت که مزایای نقدی هستند، اشاره نمود.

مزایای غیرمستمر تاثیرگذار بر حقوق و دستمزد:

بسیاری از افراد گمان می‌کنند مبلغی که در راستای اضافه‌کاری دریافت می‌کنند، از جمله مزایای غیرمستمر به حساب می‌آید. در حالی که باید متذکر شد این‌چنین نیست و در واقع مزایای غیرمستقیم به مواردی چون عیدی آخر سال، هزینه درمان، هزینه پوشاک، حق ماموریت، هزینه‌هایی که برای بازخرید و … دریافت می‌کنند گفته می‌شود.

به همین دلیل حسابدار یک شرکت و سازمان باید تمام این موارد را مورد بررسی قرار دهد و بر اساس آن‌ها حقوق کارمند یا کارگر را تعیین کند.

حق عائله‌ مندی چیست و چه تاثیری بر حقوق دارد؟

کارکنانی که متاهل و صاحب فرزند هستند، به آنها حق عائله‌مندی یا حق فرزند تعلق می گیرد. این قانون که توسط اداره کل کار و رفاه اجتماعی تعیین شده است، به شرایطی گفته می‌شود که هر فرد به ازای هر فرزندی که دارد، به ازای ۱۰ درصد از حقوق ماهانه خود مبلغ بیشتری را دریافت می‌کند.

البته در این راستا نیز نکات و محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال فرزندان تا زمان معینی از حق عائله‌مندی می‌توانند استفاده کنند و پس از آن دیگر مبلغی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. در ادامه خصوصیات فرزندی که واجد شرایط دریافت حق فرزند است را نام خواهیم برد تا از آن‌ها مطلع شوید.

  • سن فرزند دختر و پسر کمتر از ۱۸ سال باشد.
  • دختری که بیش از ۱۸ سال دارد، باید مجرد باشد.
  • فرزندی که بالای ۱۸ سال دارد و در حال اشتغال به تحصیل است.
  • فرزندانی که به دلیل بیماری یا نقص عضو امکان کار کردن ندارند و این موضوع توسط کمیسیون پزشکی نیز تایید شده باشد.

چگونه سنوات و عیدی کارگران محاسبه می ‌شود؟

در پایان هر فصل یا دوره مالی، مبلغی توسط هیئت دولت تعیین می‌شود که به آن پاداش و عیدی می‌گویند. این مبلغ باید پس از کسر معافیت‌های قانونی در اختیار کارکنان قرار بگیرد.

البته این موضوع به نظر هیئت‌مدیره‌ها بستگی دارد.

مواردی که شامل کسر از حقوق می ‌شوند:

در کنار تمام مواردی که سبب اضافه شدن مبلغی به حقوق می‌شوند، باید متذکر شد که برخی از اوقات کسری‌هایی نیز برای دستمزد در نظر گرفته می‌شود. کسری‌های حقوق به صورت کلی شامل دو دسته می‌شود. این دو دسته را می‌توان مواردی چون کسورات قانونی و کسورات توافقی در نظر گرفت.

درباره این موضوع می‌توان به مواردی چون مالیات و حق بیمه که کسورات قانونی و اقساط و وام که کسورات توافقی هستند، اشاره کرد. کسورات نوعی بدهی به حساب می‌آیند که باید پس از مدت زمانی به مراجع پرداخت شوند.

آیا در فیش حقوقی آنلاین می ‌توان تمامی این موارد را مشاهده نمود؟

همان‌طور که در طول محتوا اشاره شد، امکان تهیه فیش حقوقی آنلاین برای کارمندان وجود دارد؛ و کارمندان نیز می توانند فیش حقوقی خود را مشاهده و بررسی نمایند.

شما می‌توانید از طریق نرم‌افزارهای گوناگونی که برای تهیه فیش حقوقی آنلاین در نظر گرفته شده‌اند تمام مسائل مربوط به حقوق کسب و کار خود را مشاهده کنید.

در چنین فیش‌های حقوقی تمام حق‌هایی که شما از آن‌ها بهره‌مند هستید، قابل دیدن هستند و با ریز جزئیات نوشته شده‌اند. شما می‌توانید از چنین سیستمی استفاده کرده و به اطلاعاتی که می‌خواهید در هر زمان دست یابید.

در فیش حقوقی آنلاین چه اطلاعاتی درج شده است؟

اطلاعات گوناگونی چون مزایای در نظر گرفته شده برای کارمند، پرداخت‌های ماهانه، وام‌هایی که دریافت کرده‌اید، قسط‌هایی که پرداخت شده‌اند، میزان حق اولاد، عیدی در نظر گرفته شده، پاداش‌ها و … قابل دیدن هستند.

 

نویسنده :

کاربر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید