مقالات اخیر

سامانه دیدبان

سامانه دیدبان(سامانه کنترل ناظران و مدیریت پروژه ها) راهکاری است جهت بهبود مدیریت و سهولت در اجرای روند نظارت، همچنین رهیافتی جهت شفافیت رفتاری پیمانکاران و مشاورین می باشد.

19:29 1401/8/13 1759

بانک اطلاعاتی PostgreSql و ویژگی های خارق العاده آن

PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

10:17 1401/6/31 1350

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 1355

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 1388

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 1449

برچسب ها

فناوری
نرم افزار
آموزش

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

چطور زبان برنامه نویسی انتخاب کنیم؟

یادگیری و استفاده از زبانهای برنامه نویسی با اهداف مختلفی انجام میشود که باید برای انتخاب زبان برنامه نویسی باید مورد بررسی قرار گیرد. 

در ابتدا باید گفت که کدام بهتر و کدام بدتر است. و هر زبان بصورت بالقوه بد نیست و الا ساخته نمی شد.

اهدافی که در انتخاب زبان های برنامه نویسی باید در نظر داشت

  1. نوع کاربرد و پلتفرم مورد نظر
  2. میزان کاربران استفاده کننده
  3. تیم برنامه نویسی و میزان برنامه نویس در بازار کار
  4. داکیومنت ها و کامیونیتی زبان برنامه نویسی

 

1. نوع کاربرد و پلتفرم اجرای نرم افزار یا سایت

نوع کاربرد و پلتفرم یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب زبان برنامه نویسی است.  یکی از اشکالاتی برنامه نویسان این است یک زبان برنامه نویسی که بلد هستن همه کاری با آن میکنند.

با c++ وب طراحی میکنند , ویندوز طراحی میکنند ، نرم افزار بانک اطلاعاتی طراحی میکنند، همه کاری با c++ میکنند. این کار شببه این است با بیل مکانیکی باغچه بکنی ، گلدون پر کنی،  به عنوان نردبان برای بالا رفتن از دیوار استفاده کنی...

برای هر کاری باید زبان برنامه نویسی مخصوص به خود استفاده کنیم. 

2. تعداد کاربران استفاده کننده

تعداد کاربران و نوع کاربری نرم افزار یکی دیگر از  فاکتور های انتخاب زبان برنامه نویسی است.  برای نرم افزار هایی که مورد استفاده تعداد کاربران استفاده کننده
تعداد کاربران و نوع کاربری نرم افزار یکی دیگر از  فاکتور های انتخاب زبان برنامه نویسی است.  

برای سایت هایی که تعداد کاربران آن به 1000 نفر هم نمیرسد استفاده از زبان های Enterprise مانند java و .net core و هزینه های آن کار اشتباهی نباشد کار بهینه ای هم نیست.

یا اینکه برای نرم افزاری که تعداد استفاده از آن ماهی یکبار هم نییت استفاده از QT C++ استفاده کار بهینه ای نیست.

3.تیم برنامه نویسی و میزان برنامه نویس در بازار کار

اگر میخواهید یه کار بزرگ را شروع کنید باید این نکته رو در نظر داشته باشید. باید در نظر باشید که خودتان تنها نیستید باید از یک زبان یا کتابخانه ای را استفاده کنید که برای استخدام برنامه نویس مشکل نداشته باشید. مثلا اگر VueJs به نظر شما بهتر از ReactJs  باشید . چون ReactJs برنامه نویسی بیشتری دارد باید React را انتخاب کنید. چون سلیقه شما مهم نیست اتمام پروژه مهم هست.

4. داکیومنت و کامیونیتی 

اینکه واقعیت با داکیومنتی که در سایت ناشر برنامه نویسی متفاوت هست یه امر بدیهی است. پس داکیومنت از api های برنامه و و سوال و جواب های کلیدی در سایتهایی مانند Stackoverflow خیلی راهگشاست پس باید در نظر داشته باشیم.

در مطالب بعدی به معرفی از زبان ها و مقایسه آنها خواهم پرداخت.

نویسنده :

مدیر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید